3Ds Max için V-Ray 3.0 Çıktı! İşte tüm detaylar
Tüm kullanıcı kitlesi istekleri doğrultusunda yeniden inşaa edilen V-Ray başarılı bir sürüme daha imza atıyor.
V-Ray, bilgisayar destekli görselleştirme çözümlerinde sektöre liderlik yapan ürünlerden biri.
Şu an en son sürüm 2.40.04’ ür ki 2.40.03 sürümünden farkı onun 3Ds max 2014 versiyonunu desteklemesidir. Ayrıca Vray RT şimdi Phoenix FD 2.1 ve MultiScatter eklentilerini de destekliyor.
Peki Vray’ in üçüncü sürümünde bizleri ne bekliyor?
Görünüyor ki, geliştiriciler render robotunu daha hızlı yapabilmeleri için çok çaba göstermişler.
Yeni sürüm V3.0, projelerde daha verimli olmaya ve yeni nesil iş akışına odaklanıyor. Bu doğrultuda, daha hızlı render performansı, daha kolay kontrol edilebilir kullanıcı dostu arabirimi, hazır render ayarları gibi birçok yenilik ve iyileştirmelerle tüm kullanıcı kitlesine çok daha güçlü görselleştirme araçları sunuyor.
Öne Çıkan Yeni Özellikler ve İyileştirmeler:
- Çok Daha Hızlı Raytrace Performansı
- Yeni Probabalistic Light fonksiyonu
- Yeni Progressive görselleştirme çözümü
- Çok Daha Hızlı VRayHair&Für render çözümü
- Yeni Render filtreleme fonksiyonu (Render Mask)
- Yeni MaxRay Intensity özelliği
- Yeni VRayClipper fonksiyonu
- Yeni VRayMetaball çözümü
- Yeni VRMats malzeme çözümü
- Geliştirilmiş VRay Frame Buffer fonksiyonları
- Basitleştirilmiş arayüz,hazır render ayarları ve VRay araç çubuğu
- Geliştirilmiş Network Render birimi ( Distributed Rendering)
Optimize edilen Raytrace algoritması render bekleme süresinin büyük bir kısmını oluşturan hesaplamaları artık çok daha hızlı gerçekleştiriyor.
1. Brute Force algoritmasının yardımı ile hesaplamanın hızlanması.
Bruto Forse global aydınlatma yöntemi ,VRay`in 10 yıl varoluşu boyunca özel olarak optimize edilmemiştir. Çünkü resimi biased yöntemleri – Irradiance Map veya Light Cache ile daha hızlı hesaplamak mümkün. Evet, onların kendine ait eksiklikleri var, (flickering – animasyon sırasında kırpma) ancak birçok durumda renderin hızı artar.
O yüzden, artık donanım ve yeni algoritmaların gelişimi ile, Chaos Group` tan olan programcılar Brute Force`u yeniden yazdılar ve süreni 2.5 kere kısaltarak müthiş sonuçlara vardılar. Örneğin aşağıdaki iç mekan sahnesi Vray 2.4 sürümünde Brute Force algoritması ile 15 dakika 44 saniyeye render yapıldıysa, 3.0 sürümünde bu sadece 7 dakika 25 saniye zaman aldı.
Ayrıca, belki biliyorsunuzdur, VRay geliştiricilerinden biri gayri resmi olarak, eğer işlemciniz İntel`se hesaplama süresini daha da (30%) azaltan Embree eklentisini üretiyor. Onu şimdi de 2.3 versiyonuna uygulayabilirsiniz. Ama 3.0 sürümünden itibaren Embree Vray’ in standart paketine dâhil olacak. Aşağıdaki örnekte de gördüğünüz gibi Embree render sürecini 5 dakika 56 saniyeye kadar kısalttı.
2.Yeni Max ray intensity seçeneği.
Brute Force`un eksikliklerinden biri çok sayıda hesaplamalar yüzünden ortaya çıkan parlak piksellerdir. Genelde böyle bir şey caustic kullandığımız zaman oluyor.
Bu kusurların üstesinden gelmek için, Max Ray seçeneği icat edildi. O,Clamp output seçeneği gibi çalışıyor ve fiziksel olarak doğru değildir.
3. Saç görüntülemesinin hızı arttı.
Yarı şeffaf nesnelerin – saçların daha hızlı görselleştirmesini optimize etmek için bazı işler yapıldı. Şimdi bellek tüketimi ve görüntüleme süreci inanılmaz derecede azaldı. Aşağıdaki örnek resim Maya ve Vray 2 yardımıyla 26.5 dakikaya yapıldı. Daha sonraki iki aşamada aynı resim 5 dakikaya ve daha sonra bu süre 2.5 dakikaya kadar düştü.
4. Farklı 3D paketlerler arasında değişim yapmak için Vismat malzeme sistemi.
Tüm paketler arasında serbest materyal değişimi yapmağa izin veren, VRay materyallerinin pakete bağımsız sürümü hazırlanıyor. Gerçi, bu üniversal malzemelerde, belirli 3D paketlere özel olan seçenekler bulunmayacak.
5. Yeni hesaplama algoritması GL-Vertex merging.
Vertex merging – bidirectional path tracing ve progressive photon mapping`i içeren yeterince ilerici GL hesaplama algoritmasıdır.Örnekte, Vertex merging caustic ve diğer ışık efektlerini daha etkin hesaplamağa izin verdiği belli oluyor.
6. Maya görünüm penceresi artık VRay RT için kullanılabilir.
Şimdi karelerin büyüklüğü dinamik olarak değişiyor. Bu tüm çekirdeklerin kullanılmasını sağlar, hatta render yapılması gereken son parça kaldığında bile.
BAZI ÖRNEK ÇALIŞMALAR:
Probabalistic Light, projelerdeki aydınlatma senaryosu gereği yoğun bir şekilde kullanılan aydınlatma elemanlarının render esnasında optimize edilmesini sağlayan render dostu bir fonksiyon.
Yeni geliştirilmiş Progressive Render seçeneği ara ve final render hesaplamalarında kullanabileceğiniz proje tesliminizi hızlandıran bir özellik.
Daha hızlı, daha kolay VRayHair&Für, VRaySkin, VRaySSS çözümleri:
Render süresinin uzun olduğu ve gerçekçiliğin zor yakalandığı görsellere erişmek artık çok daha kolay ve hızlı.
Render Mask fonksiyonu sayesinde render hesabına gönderdiğiniz sahnenin üzerinde alternatifli filtre uygulanabiliyor.
Yeni MaxRay Intensity özelliği sayesinde çok parlak ışık kaynağı deformasyonlarını önleniyor.
Yeni VRayClipper fonksiyonuyla tüm hacim ve model çözümlerinizden kesit alınabiliniyor.
Tüm yeni özellikleri ve iyileştirmeleri www.vray.com.tr ‘ den incelemek mümkün.
Detaylı Bilgi için
Labirent Bilgisayar
T: 0216 545 5440
W: www.vray.com.tr
Derleme Haber: arkitera.com, vray.info