Mimarlar Neden Hala Çiziyor?
Paolo Belardi’nin Şubat 2014’te MIT Press’ten çıkan kitabı “Mimarlar Neden Hala Çiziyor?/ Why Architects Still Draw ” kitabı Türkçe çevirisiyle Janus Yayıncılık’tan çıktı.
Perugia Üniversitesi Çevre Mühendisliği bölümü profesörü, mimar Paolo Belardi’nin “Mimarlar Neden Hala Çiziyor?” kitabı Janus Yayıncılık’tan çıktı. Bu kitabında araştırmadan eskize kadar dijital çağdaki “ölçü”nün anlamını keşfeden Belardi, bir projede genişlik, yükseklik, derinlik ölçülerinin yanında tarih ve kültür gibi iki önemli boyuta dikkat çekiyor.
Kitabın tanıtım metni şöyle:
Bu kitapta, sanal üniversite derslerinden oluşan ikimetin biraraya getiriliyor. Metinlerden ilki bilinçliçizim, ikincisi de yaratıcı çizim üzerine.Kitabın amacı, Rönesans İtalyası’ndaki 15. yüzyılstüdyoları (perspectiva naturalis’in yerineperspectiva artificialis’in geçtiği dönem) ile 16.yüzyılda akademilerin kurulduğu (desinatörünzanaatkâr olmaktan çıkarak öğretmen halinegeldiği dönem) zaman dilimleri arasındaki uzunyıllara göndermelerde bulunarak, mimari çiziminen derindeki anlamını bilimsel kodlarına geridöndürmektir.
Kitap boyunca insanlığın bütünlüklü tarihininiçinden geçiyoruz. Aralarında bağ olmadığı sanılanönemli insanların hangi kaygılarla birbirlerinebağlandığını görüyoruz: Michelangelo Buonarrotive Albert Einstein, Andrea Palladio ve LouisArmstrong, Giacomo Leopardi ve Robert Venturi.
Hepsi de bize bildiğimiz üç boyut, yani genişlik,yükseklik ve derinliğin yetersiz kaldığını, bunlara ikiboyutun daha, tarihin ve kültürün de eklenmesigerektiğini söylüyor.
Mimarlar işte bunun için hâlâ çiziyor.