5 Adımda 3D Modellerinizi En İyi Gösterin
İç mimari projelerde 3D modelleme yapmanın en büyük zorluklarından biri, yapının sadece kabuk olarak tasarlanmasının yanında yapıya işlev, estetik gibi özellikler katan iç mekan düzenlemesidir. Hem tasarlanan mekanı daha iyi anlamak hem de tasarımınızı kaliteli göstermek adına yapacağınız iç mimari 3D modellemeler büyük önem taşımaktadır.
1 Bütün Mekanı Perspektiften Gösterin
Sketchfab’ ın yayınladığı açıklamaya göre 3D iç mekan modellemelerinde render alınırken yapılan en büyük hata mekanın bütününü perspektiften göstermek terine, tek bir objeyi ortalayarak göstermektir.Bunun sebebi mekanı bütüncül olarak algılayan gözün, tek bir objeye odaklanınca mekanı tam kavrayamaması, daha çok detaya inerek hata görmesidir. Sonuç olarak belki de çok iyi tasarlanmış bir mekanın kötü modelleme sebebiyle istenilenin dışında sonuç alınmasına sebep olmaktadır.
2 Mekan İçindeki Hareketi Kurgulayın
Sketchfab’a göre modelleme içinde insan figürü kullanmak da tasarımı kötü gösteren sebeplerden biri olarak belirtiliyor. Bunu sebebi ise günlük yaşam içinde sürekli hareket halinde gördüğümüz ve bu hareketleri sayesinde mekanın işlevini anladığımız insan figürünün mekan içinde birden sabit bir figür olarak karşımıza çıkması olarak gösteriliyor. Mekan içinde sabit kurgulanan figür projeyi değerlendirirken oldukça olumsuz bir etki yaratıyor.
Tasarım içinde ölçeği belirtmek için insan figürü kullanmanız zorunlu ise Sketchfab’ın önerisi şu yönde: Mekanın işlevine göre hareket eden figürler kullanın! Örneğin; bir amfi modellemesinde yürüyen değil; dans eden,şarkı söyleyen figürler kurgulayın. Mutfak tasarımınızda oturan değil; yemek yapan, sebze doğrayan figürler kullanın kısaca modellemelerini yaptığınız mekanları yaşanan mekanlar haline getirin.
3 Mekan İçinde Doğal Işık Kullanın
Sketchfab’a göre iç mimari modelleme tasarımları yapılırken mekan içinde doğal ışık kullanmak çok büyük avantaj sağlıyor. Enerji tasarrufu, göz sağlığı vb. birçok açıdan iç mekanlara yoğun oranlarda dahil edilen doğal ışık faktörü aynı zamanda 3D modellemelerin de daha estetik görünmesini sağlıyor.
4 Dış Mekanı Gösterin
Sketchfab’a göre iç mimarlık her ne kadar yapıların iç mekanlarına odaklanan bir disiplin olsa bile tasarım bütüncül olarak yapılmaktadır. Dolayısıyla 3D modellermelerinizde iç mekan tasarımını yaptığınız yapının, dış mekanını da göstermek olumlu bir etki bırakıyor. Gösterim şekilleri ise şu şekilde belirtiliyor:
- Pencereden bakıldığında, varsa yapı etrafındaki bina silüetlerini görmek,
- Yapı yeşil alan içindeyse; yeşil alanları, hareket halindeki kuşları vs. görmek
- Yapı deniz kenarında ise deniz üzerindeki ışık parıltılarını görmek vs.
5 Mekandaki Malzeme Kararlarınızı Gösterin
İç mekan tasarımı yapılırken tercih edilen her malzemenin mekan içinde kendine ait bir dokusu dolayısıyla mekana kattığı farklı anlamları vardır. Keçe malzemeden yaptığınız bir oturma elemanı tasarımını, modelleme esnasında doku olmadan tasarlamak küçük bir detayla aslında tüm mekanı etkileyen olumsuz bir sonuç doğurmaktadır. Sketchfab’a göre iç mekan modellemesinde malzeme dokularını göstermek mekanı daha iyi anlamamızı sağlarken aynı zamanda mekan görüntünüzü estetik açıdan en üst seviyelere çıkarıyor.
Malzemeleri en iyi göstermenin yolları ise şu şekilde sıralanmaktadır:
- Malzemeye göre parıltı değerini ayarlamak.Her malzemenin yansıtma katsayısı farklıdır. Dolayısıyla modelleme yaparken mermer malzemeyi daha parlak, ahşabı daha mat göstermek projenizi kaliteli gösteren en önemli unsurlardan biridir.
- Malzemeye göre doku atamak. Malzemelerin mekan içinde verecekleri etki dokularıyla doğru orantılıdır. Dolayısıyla metalin sert ve pürüzsüz dokusu ile keçe malzemenin yumuşak ve pürüzlü dokusu modelleme yapılırken verilmesi gerekmektedir.