Sanchez, oyunu oynarken çağdaş şehirlerin zorlukları anlamamıza yardımcı olabileceğini söylerken sözlerine “Mimarlar, yerel ölçeklerde düşünmek için eğitilmiştir: ama bugün karşılaştığımız sorunlar küresel boyutta ve bu sorunları görebilecekleri gezegensel ölçeğe ihtiyaçları var. Oyunlar kullanılarak mimarlığın karşı karşıya kaldığı sorunlar küresel bir kitleye ulaşabilir.” diyerek devam ediyor.
Kullanıcının oyunda gelişebilmesi için çevresel faktörleri de dikkate alması gerekiyor. Oyun aynı zamanda mahallelerde sosyal ve ekonomik faktörleri oluşturmanıza olanak sağlıyor. Blokların her biri sürdürülebilir bir mahalle yaratmak için yerine getirilmesi gereken şartları içeriyor.Sanchez: “Oyun ekoloji ve entropi kavramlarına dayanmaktadır. Oyunda blokların belirli ihtiyaçları var, blokların giriş ve çıkışlarını dengeleyerek, şehir birimleri arasında karmaşık bağlılığını anlar.” diyor.Oyunda daire, mağazalar, rüzgar türbinleri ağaçlar ve çalılar, ve güç kaynakları gibi mimari elemanlara yer veriliyor. Blok yapılarda çürümeler meydana gelebiliyor ve bunu önlemek için yerine getirilmesi gereken şartlar var.Sanchez oyunun sadece eğlence için değil oyunculara sanal topluluklar aracılığıyla kolektif düşünme yetisini verdiğini, gelecekte oyunların kentsel tasarım sorunlarını anlamak için güçlü araçlar haline geleceğine ve tasarımcılarla toplum arasındaki iş birliğini teşvik edeceğine inanıyor.Sanchez göre, oyunun geleneksel tasarım sürecini yerini alabileceğini düşünüyor ve “Mimarlar bugün de çizimler veya modeller üzerinden form düşünerek tasarıma başlıyor. Tasarımda genellikle ekolojik konuda bir çalışmayla başlanmıyor. Block’hood, aynı anda hem şekli hem ekolojiyle ilişkisinin nasıl kullanılması gerektiğini anlamamıza yardımcı oluyor.” diyor.
Kaynak: http://www.dezeen.com