Dijital Dünyaya Eskiz Defterleriyle Meydan Okuyan Mimarlar
Gelişen teknolojiyle beraber, hayatımızda her geçen gün daha çok yer almaya başlayan akıllı cihazlar, tasarım süreçlerimize de etki ediyor. Kolaylık sağlama, zaman kazanma, temiz çizim yapma gibi çeşitli bahaneler öne sürerek hayatımıza dahil ettiğimiz bu cihazlar, aslında bizi tasarımın kökeni olan “el işçiliği”nden kısaca emekten uzaklaştırıyor. Tasarım, çağdan dolayısıyla çağın sahip olduğu özelliklerden ayrı düşünülemez fakat biz sanki biraz abarttık?
- Kaç mimarlık öğrencisi, düşüncelerini anlatmak için yanında daima eskiz defterini taşıyor?
- Kaç mimarlık öğrencisi projesine çalıştığı gece masa başından elleri boya içinde kalkıyor?
- Kaçımız rapidoyla çizim yapıyor, kaçımız kömür kalemin ne olduğunu biliyor?
Tasarım sürecinin anlamını unutan mimarlık öğrencilerine; kendi alanlarında dünyanın en başarılı mimarlarından, mimarlık ne kadar dijitalleşmiş olursa olsun, çizimlerini ve düşüncelerini eskizlerle anlatan mimarlar:
1) Santiago Calatrava
2) Peter Zumthor
3) Norman Foster
4)Rem Koolhaas
5) Alvaro Siza
7) Renzo Piano
8) Emre Arolat
9) Sou Fujimoto
Bu güzel eskizleri paylaştığınız için teşekkürler ! Yalnız 4 numaralı çizim Rem Koolhaas’ın değil Eli İnbar’ın sanırım:
http://archidialog.com/2012/12/03/oma-is-rem-koolhaass-way-for-living-a-parallel-life-between-the-theory-and-practice-of-architecture/
Merhaba, güzel sözleriniz için teşekkürler. Paylaştığınız sayfadaki çizerin adresinden birçok mimarın el eskizlerini yayınlayan bir sayfaya ulaştım. Çizer kim bilmiyorum fakat ünlü skeçleri birebir koplamaya çalışmış anladığım kadarıyla. Bahsettiğiniz çizgiye ben OMA’nın ( Koolhaas’ın şahsi ofisinin sayfası) oradan ulaştım.
http://oma.eu/
Bahsettiğiniz eskizleri ve 4 numaralı çizimi yapan kişi mimar Eli İnbar.
Söz konusu çizimde SANAA’nın 2004 tarihli Rolex Learning Center projesindeki fikri buluş olarak nitelendiriyor ve kaynaklarını araştırmak üzere geriye doğru gidiyor. MVRDV’nin 1999 tarihli Flying Village projesinden esinlendiğini ve bu projenin bilgi kaynaklarının da üç tane olduğunu iddia ediyor:
1. Oscar Niemeyer, Constantine Üniversitesi Oditoryumu, Cezayir, 1968
2. MVRDV, Villa VPRO, Hollanda, 1993
3. Rem Koolhaas, Educatorium, Hollanda, 1997
Sonuç olarak bilgi kirliliğini önlemek adına 4.maddeye çizerin gerçek ismini koymanızın ya da varolan çizimi kaldırıp yerine Rem Koolhaas’ın bir çizimini koymanızın daha doğru olacağını düşünüyorum. Eli İnbar’ın muazzam bloguyla ilgili yapılmış bir haberi aşağıda bulabilirsiniz:
http://www.arkitera.com/haber/11220/esinlenme-bilincli-olunca/b%3Esi-agaclari
Verdiğiniz linkleri inceledim maalesef bilinçli esinlenmenin copy paste olmadığı ile ilgili görüşlere katılmıyorum. Fakat şu durumda OMA’dan aldığım çizim ile sizin bahsettiğiniz bloggerın yapmış olduğu çizim hakkındaki görüşümüz uyuşamıyor buna ek olarak bu kadar ilgilendiğiniz için çizimi OMA dan alacağım başka bir çizimle değiştiriyorum. İlginiz ve bilinçli okumanız için teşekkürler umarım diğer yazılar hakkında da görüşlerinizi eksiz etmezsiniz…
yaptığınız paylaşım için teşekkürler