Londra merkezli tasarım stüdyosu Raw Edges, geleneksel bir İsrail dansı Horah’tan esinlenerek 30 camdan oluşan bir aydınlatmaya dönüştürdü.
Milano Tasarım Haftası için tasarlanan enstalasyon, çeşitli boyutlarda ve renklerde çeşitli heykel camlarından oluşur. Her biri yavaşça döner, böylece sergi sürekli hareket halindedir. Proje, aynı ismi taşıyan, Balkanlar’da ortaya çıkan ancak birçok ülkede benimsenen bir danstan ipuçlarını alıyor. Yael Mer ve Shay Alkalay: “1950’lerde İsrail’de çok yaygın bir Horah dansı vardı. O günlerde insanların bir çevrede birlikte dans etmeleri çok yaygındı.”
Milano tasarım haftası boyunca Spazio Krizia’da sergilenen 30 lamba, galeriye doğru uzanan geniş bir platformda yer alıyor. Her biri dönebilen bir motora bağlı kıvrımlı cam yaprakları vardır. Işık merkezde gizlenmiştir, bu yüzden doğrudan görülemez, ancak cam yaprakların üzerinde bir aydınlatma gradyanı oluşturur. Alkalay’a göre, tasarımın zorluklarından biri her yönden iyi görünen bir şekil yaratmaktı. Şu anda aydınlatmalar sadece sergi için yapıldı, ancak tasarımcılar bir üretim sürümü yaratmayı umuyorlar.