Ryuichi Kozeki İmzalı Aydınlatma Serisi “OCULUS”
OCULUS, ışık ve nesneler arasındaki ilişkiyi araştıran bir aydınlatma projesi.
Üretkenliğe dayalı kavramlardan uzak durmanın, tasarımların değerini genişletmenin veya yenilemenin projelerde önemli bir rol oynadığı düşünülerek ortaya çıkan OCULUS, tasarım yönetimindeki ışığın ifadesini değiştirmeyi amaçlıyordu. Bir kütleden radyal bir ışık şeklinin oyulması, nesnenin kendisinin şeklini belirliyor. Işık kaynağının konumunu hafifçe değiştirerek, ortaya çıkan taslağı büyük oranda etkiliyor. Nesne içinde, bir duvar yıkayıcı etkisi (bir aydınlatma tasarım tekniği) ile etkileyici bir ışık geçişi yaratılır ve masa ya da zemin üzerinde yuvarlak bir ışık şekli oluşur. Dahası, radyal ışığın şeklinde bir nesne ortaya çıkar. Bir yüzeye doğru genişleyen bir noktaya sahip olmak, aynı zamanda son derece ilkel bir aydınlatma şekli olarak da görülebilir. Tasarım, Roma’daki Pantheon’un ışıklarından alınan görüntülerin ismini almıştır. Ürünler çevresine ışık veren aydınlatma ekipmanı olmaktan ziyade, ışığın zenginliğini bir nesne içinde ifade edebiliyor.