Sanat ve Eğlence Kompleksi: The Imprint

MVRDV, Seul’deki Incheon Havaalanı’nın yakınında yer alan 2 katlı bir sanat-eğlence kompleksi olan The Imprint’in inşaatını tamamladı. Bir binasında gece kulübü ve diğerinde kapalı tema parkı bulunan penceresiz yapılar, üç önemli tasarım unsuruna sahiptir. Çevredeki binaların cephe özelliklerinin izleri, kaldırılmış girişler ve gece kulübü binasının bir köşesini kaplayan altın bir giriş noktası.

0 2.056
MVRDV, Seul’deki Incheon Havaalanı’nın yakınında yer alan 2 katlı bir sanat-eğlence kompleksi olan The Imprint’in inşaatını tamamladı. Bir binasında gece kulübü ve diğerinde kapalı tema parkı bulunan penceresiz yapılar, üç önemli tasarım unsuruna sahiptir. Çevredeki binaların cephe özelliklerinin izleri, kaldırılmış girişler ve gece kulübü binasının bir köşesini kaplayan altın bir giriş noktası.

The Imprint, Güney Kore’nin en büyük havalimanına 1 km’den daha az bir mesafede yer alan eksiksiz bir eğlence ve otel cazibe merkezi sunan toplam 6 binadan oluşan Paradise City kompleksinin bir parçasıdır. Bir gece kulübü ve kapalı tema parkı olan 2 binanın önerilen programı göz önüne alındığında, müşteri penceresiz bir tasarıma ihtiyaç duyuyordu, ancak yine de kompleksteki diğer binalarla entegre olan bir tasarım gerekiyordu. Bu nedenle, The Imprint’in tasarımı basit bir sorudan geliyor: Penceresi olmasa bile çevresiyle bağlantı kuran etkileyici bir cephe tasarlayabilir miyiz? Tasarım, karmaşık yapıdaki binaların cephelerini, basit bina formları ve gölgeler gibi örtüler ve cepheler üzerinde bir kabartma olarak yansıtır.

MVRDV’nin kurucusu ve ortak kurucusu Winy Maas, “Binaların cephelerine ve merkezi plazaya yerleştirerek, The Imprint’i komşularıyla birleştiriyoruz. Bu tutarlılık sağlar. The Imprint, Las Vegas gibi bireysel nesnelerin bir koleksiyonu değil, gerçek bir şehir.” demektedir. Çevresindeki binaların istenen hissi elde etmek için, Imprint’in cephesi cam elyafı güçlendirilmiş beton panellerden yapılmıştır. 3,869 panellerin bir çoğu benzersiz olduğu için, tasarım aşamasından MVRDV’nin 3D modelleme dosyaları kullanılarak ayrı ayrı kalıpların üretilmesini gerektirdi.

Winy Maas éCephelerin, aynalı tavanları ve cam  zeminlerini ortaya çıkarmak için bir perde gibi kaldırıldığı girişler, içerideki heyecanın hissini uyandırır. Tasarımımızla, gece kaçışlarından sonra, gün boyunca zen benzeri bir sessizlik yaşanıyor ve sonraki partiler için neredeyse tam anlamıyla yansıtıcı bir durum ortaya çıkıyor.” demektedir.



Yorum Bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.