Harikalar Diyarı Olarak Tanımlanan Bir Sanat Kurulumu ‘Eden’
Şair Shofi Ahmend, “İnsan ve Zihin” adlı eserinde, Cennet Bahçesini “göklerin harikası” olarak nitelendirir.
Efsanevi anlatımın bu lirik tanımı, Pamela Tan’ın ‘Eden’ sergisi ile yeniden hayat buldu. Uygulamada sanat, mimarlık ve tasarım da dahil olmak üzere çeşitli yaratıcı uygulamalar arasındaki çizgi vurgulanmış. Bir Malezya perakende merkezinde kalıcı bir sergi olan Eden, “insan yapımı harikalar ile doğanın güzelliği arasındaki sınırları bulanıklaştırdığı için” Tan’ın multidisipliner zihniyetini yansıtıyor. Temiz çizgileri ve tek renkli renk paleti modern mimariyi akla getirirken, yapıya bakıldığılda bahçeden ilham alınan kökleri ortaya koyuyor. Kristal çakıl taşları, kafeslerle sınırlanan ve cam çiy damlacıkları ile damlayan sarmaşıkları örtüyor. Yine Tan’ın sanatsal yaklaşımını tekrarlayan bu öğeler birlikte ve bütüncül bir büyüyen yapı olarak birleşiyor. “Eden, sizi daha yakından bakmanın zevklerini yeniden keşfetmeye, inançlarınızı geçici olarak askıya almanıza ve bir kez daha çocuk olmanıza neden olmayı amaçlıyor.” sözleriyle Tan, Eden’in çok katmanlı doğasının izleyicileri çevreye tam anlamıyla dahil olmaya ve ayrıntılarını gözlemlemeye zaman ayırmaya teşvik etmesini umuyor.