Doğu Ve Batı Sentezini Buluşturan Bir Restoran | Linehouse

Şangay ve Hong Kong merkezli mimarlık ve tasarım stüdyosu Linehouse tarafından tasarlanan restoran, 1805'te İngiliz vatandaşı olarak vatandaşlığa kabul edilen ilk Çinli doğumlu John Anthony'nin adını almıştır.

0 2.341
Şangay ve Hong Kong merkezli mimarlık ve tasarım stüdyosu Linehouse tarafından tasarlanan restoran, 1805’te İngiliz vatandaşı olarak vatandaşlığa kabul edilen ilk Çinli doğumlu John Anthony’nin adını almıştır.

Anthony, Londra’nın doğusundaki Limehouse’daki East India Company’de çalıştı ve işinin Çin denizcilerine yiyecek ve konaklama sağlamak olduğunu söylemektedir. Linehouse’un kurucu ortağı Alex Mok, “Tasarım, John Anthony’nin yolculuğuna dayanarak, Doğu ve Batı arasındaki mimari stiller ve önemliliklerin kaynaşmasını ve doğudaki detaylarla bulanıklaşan sömürgeci mimariyi inceleyerek, bir Çin çayhanesi haline getirilmiş bir İngiliz çay salonu yaratmayı keşfetti” demektedir.

Restoran boyunca, Linehouse, Anthony’nin yolculuğunda karşılaşacağı malzemeleri keşfetti: el-sırlı fayanslar, doğal ve rafalanmış talaşlar, pişmiş topraklar, el boyaması kumaşlar ve el dokumalı fitiller.

John Anthony’nin konukları, beyaz metalden yapılmış ve dağınık camla aydınlatılmış bir merdivenden girerler. Giriş, iç mekanın kireç yeşili terrazzo zemini ve pembe fayanslarla kaplı üçlü yükseklikte kemerli tavanı ile ilgili bir ipucu sunuyor. Pembe kemerler, yüksek seviyeli aynalardaki boşluktan yansıtılır.

Ana yemek salonu, Londra’daki rıhtımların depolarını tonozlu bir tavanla yeniden yorumlamayı amaçlamaktadır. Bu ana salonun zeminleri, kırsal Çin’deki terk edilmiş evlerden geri kazanılmış pişmiş toprak karolarla döşenmiştir.

Çin kantini ve sömürge tasarımının füzyonu, cam vitrinler, hasır mobilyalar ve çiçek kumaşlar ile ahşap barı detaylarında ele geçirilmiştir. Baharat rotaları boyunca bulunan botaniklerle aşılanmış gins içeren cam tüpler topluluğu çubuğun üzerinde asılıdır. Çubuğun üstündeki duvarda, kemer şeklindeki enklavlar geniş bir koleksiyon sergiler.

Endüstriyel bir depo tavanını anımsatan beyaz metal bir yapı, asma tavandan asılı özel ahşap tüp lambalarıyla asılı kalır. Yemek alanında, dövülmüş bakır ışıklar duvarları kaplamaktadır. Ana salonun ötesinde, bir dizi kemerli alan daha samimi bir yemek için izin verir. Kemerler el yapımı yeşil ve mavi fayanslarla kaplanmış ve mutfak manzaralarına sahiptir. Ana restoran alanlarından mahremiyet yaratmak için turkuaz perdeler çekilebilir.

Restoranın arka tarafındaki tamamen özel bir yemek odası, tıbbi haşhaş ve egzotik hayvanlar gibi on sekizinci yüzyılda İngiliz ve Çin arasında ticareti yapılan emtiaların büyük ölçekli illüstrasyonlarıyla elle basılmış fayanslara sahiptir.

Barın arkasında bir oda, bakır raydan asılı krem ​​keten perdelere bölünmüş çiçek kabinlerine sahiptir. El boyaması indigo ketenleri, deniz yaşamını başlatmak için tavandan sarkar. Özel bakır monteli lavabolar, lavaboların üstüne monte edilir ve banyo tezgahlarının tavanına geri dönüştürülmüş plastik borular döşenir. Banyo kapılarındaki dairesel pencereler, Doğu Hindistan Şirketi’nin gemilerine de atıfta bulunmaktadır.

Doğu-doğu-batı tasarım füzyonunun yanı sıra, iç şemaya, aynı zamanda restoranda sunulan yiyecek ve içeceklere de yansıyan sürdürülebilirlik rehberlik ediyordu. Menüler ve altlıklar, üst üste konan kağıttan ve plastikten yapılır, yer karoları geri kazanılır ve malzemeler sürdürülebilir bir şekilde tedarik edilir.

Yorum Bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.