Bu Sefer Katlanan Kağıt Değil; Mobilya

0 1.351

AljoudLootah_Cabinet2-962x644

Dubaili tasarımcı Aljoud Lootah tarafından hayata geçirilen ”The Oru Series” Japon Kağıt katlama sanatına gönderme yapıyor…Zaten serinin adı da Japonca’da ”katlamak” anlamına geliyor.Tik ağacından oyulmuş bu geometrik mobilyalar;iki boyutlu yüzeylerin üç boyutlu yüzeylere hem de fonksiyonel ve estetik olarak nasıl evrilebileceğini gözler önüne seriyor.

Birleşik Arap Emirlikleri kökenli  tasarımcı Aljoud Lootah, tasarımların şekil ve işlev açısından birbirine olan zıtlığı, geleneksel konseptlerin yeniden yorumlanması ve malzemenin deneyselliği üzerine çalışıyor. Oru serisini Mart 2015’te düzenlenen Dubai Tasarım Günleri için tasarlamış… Oru Serisi; geleneksel depolama, oturma, aydınlatma birimleri ve aynayı yeniden şekillendirmiş. Form ve dokunun deneysel kullanımını araştıran koleksiyon;tik ağacı,bakır ve keçe kullanılarak tasarlanmış.

Lamp_Black_003_Web

Tasarımcının el ile katlanan geometrik şekillerden referans alan koleksiyonu;her bir parçası yaratılan form bütünlüğü çerçevesinde esnek olarak algılanan, ve bu doğrultuda katlanabilme hissi veren bir koleksiyon… Tasarımcı Aljoud Lootah ilk çalışmalarını kendi eliyle yapmayı tercih ettiğini, bu tercihin ona malzemeleri bir kağıt mühendisi gibi yönlendirebilme yetisi kazandırdığını söyleyerek devam ediyor: ”Oru’yu bu şekilde tasarlamak benim için doğal bir yöntem…”

AljoudLootah_Mirror-962x644

Tasarımcı; bu seride malzeme olarak tik ağacını kullanmaya oldukça ilginç bir şekilde karar vermiş.Bir sosyal paylaşım sitesi olan Instagram’da,takipçileri arasında bir oylama yapmış.Takipçilerine favori ahşap tercihlerini sormuş ve aldığı tik ağacı cevabıyla bu malzemeyi kullanmaya karar vermiş.

lootah_kotsififr-05

Oru Serisi, her ne kadar karmaşık bir düşüncenin ürünü gibi görünse de Aljoud Lootah, tasarımın işlev bakımından sofistike bir basitlikle tasarlandığını ve eski sanat formlarının modern bir yorumlaması olduğunu  anlatıyor. Koleksiyondaki her bir boşluk, farklı nesneler için kullanım alanları yaratmış. Oru Dolabı, üçgensel gözlerinde kitaplar için farklı yerleşim şekilleri sunarken Oru Sandalyesi, sırt kısmındaki katlanan yüzeyle gazete, dergi ya da kitap koymak için bir alan yaratıyor. Oru Aynası ise aynayı görsel bir nesneye çevirerek dekoratif bir öğe olarak da kullanılmasını sağlamış.

 

Yorum Bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.